Cukroví, kapru s bramborovým salátem, chlebíčkům a dalším dobrůtkám se o Vánocích zkrátka nedá odolat. O to horší ale je, když si po novém roce stoupnete na váhu a ručička vám ukáže o několik kilogramů navíc. No, není to k zbláznění? Prozradíme vám ale několik fíglů, díky kterým si na Vánoce dopřejete, ale nepřiberete ani deko navíc. Zde jsou!

Jezte s mírou

Chcete se do dalšího roku přehoupnout se stejnou váhou, jakou máte v současnosti? Když se vám to podaří, můžete si jenom pogratulovat. V každém případě do sebe během vánočních svátků necpěte mezi jednotlivými denními chody kvanta vánočního cukroví. Uvědomte si, že vše, co do sebe dostanete, má určitou kalorickou hodnotu.

Těchto dobrůtek se ale nevzdávejte, dejte si pouze menší porce denních jídel a sem tam si bez obav zobněte pár kousků vánočního cukroví. Snažte se přitom o to, aby váš denní energetický příjem byl stejný jako před svátky. Počítejte ale s tím, že 100 gramů oblíbeného slepovaného lineckého má energetickou hodnotu 2200 kJ a 100 gramů vanilkových rohlíčků dokonce 2450 kJ.

Tip: Kromě cukroví si na vánoční stůl dejte také ovoce. Ideálně mandarinky, pomeranče, hrozny a jablka. Díky tomu budete mít po ruce zdravou svačinku i pravidelný přísun vitamínů.

Pokračujte na další straně.